Pakko kertoa yksi hauska hekoheko-läppä:

Olin juuri hakenut tiskiltä Torresin Vina Solia lasillisen, kun joku joensuulainen omasta [komeasta] ulkonäöstään tietoinen opiskelijapoika istui viereeni ja kysyi, saisiko maistaa lasistani. Hän kertoi myös saman lauseen sivulauseessa "harrastavansa viinejä ja olevansa niistä erityisen kiinnostunut".
Kerroin myös pitäväni viineistä, ja hän kysyi itsetietoiseen sävyyn millaisista viineistä pidän. Sanoin pitäväni valkkareiden kohdalla esimerkiksi hyvistä sauvignon blanceista ja rieslingeistä.
Tähän poika heti [entistä itsevarmempana] että "Joo, Rieslingin alueelta tulee kyllä hyviä viinejä!"

Apua. Mulla ei ole tarvetta brassailla viinitietoudella, enkä odota ihmisten olevan synnynnäisiä viinineropatteja.. Mutta jos ihmisellä on pokkaa tulla pummimaan mun lasista, ja sitten paukauttaa klassisin moka, mitä ihminen voi viinien kohdalla tehdä, niin mun mielestä olen ansainnut edes hyvät naurut. Tokaisin, että joo, hyviä rieslingejä tulee esimerkiks Australiasta, Ranskan Alsacesta tai Saksasta..
Poika oli vähän aikaa hiljaa, ajatteli varmaan mun olevan taukki.

En vaivautunut kertomaan hänelle olleeni kolme vuotta Alkossa töissä.